15 Jun 2013

Hinakah aku dimata mu


~ Hinakah aku di Matamu ~

Saat Kasih hadir terang menerangi,
Menerangi hati walau gelap dlm mengenali,
Kasih hadir syukur tak terperi,
Kasih untukku? apa benar terjadi,

Detik masa terus berjalan,
Berputar arus tak pernah ku menahan,
Jauh bertaut memerlukan kekuatan,
Kasih tinggalkan ku dengan didikan?

Mudah benar Kasih menghilang,
Erase Delete tiada penghalang,
Aku sedar tak mampu menghalang,
Saat Kasihmu kini sedang berkembang.

Sedarku tangis tak punya apa,
Dakapan berpaut perlahan tiada,
Tapi ku punya Teman Tuhan Semesta,
Tak akan Hilang, malah Menerima. 


Hati ini tercari-cari dan masih mempelajari perihal Dunia yg Fa'na, aku tidak pernah akan sempurna dan kita mmg tidak pernah akan sempurna, kerna itulah kita Hamba sahaya. 

Dalam aku mengenalimu, satu ketegasan yg ku sedar hidup ini hanyalah Pinjaman. Pinjaman yg menuntutku dekat dengan Rabb Pencipta Alam Semesta.

Maafi aku jika tidak Cukup sempurna Memahamimu. 







Nukilan Hati ini "Hinakah aku di matamu" 









Tiada ulasan:

Catat Ulasan