21 Januari 2017

BANANA SOFT CAKE MUDAH

السلام عليكم

Hi sahabat-sahabat global blog saya, lama sangat tak menulis, rasa macam sudah berhabuk blog saya ini. Doa saya moga kehidupan sahabat-sahabat global saya semua dirahmati olehNya. Ceria lagi sihat hendaknya. Kali ini saya hendak share sikit resepi.mesra.net kegemaran saya, saya pernah mencuba dan menjadi, resepi di ambil di resepi.mesra.net , kesannya saya hendak share juga di ruangan blog saya. Selamat Mencuba ok, memang simple lagi mudah. 


BAHAN-BAHAN:
BAHAN A 
7 biji pisang masak
2 camca besar tepung naik sendiri
1 biji telur 
7 sudu besar gula = kacau 

BAHAN B
1/2 cawan air masak
1/2 cawan susu cair

CARA:
cara-caranya mudah:
  1. Lenyekkan 7 pisang, masukkan tepung naik sendiri. (Kacau)
  2. Masukkan telur dan gula yang sudah dikacau ke dalam No. 1. (Kacau lagi).
  3. Masukkan Bahan B (Kacau lagi).
Masukkan ke dalam microwave bakar selama 28 minit.



Taraa... da siap, cepat, senang dan yang paling penting sedap.

Enak dimakan sebagai pencuci mulut atau makan petang bersama keluarga tersayang dan sahabat handai.  
Cadangan Hidangan:
5 Orang


Selamat Mencuba!!!
😍


Tiada ulasan:

Catat Ulasan